Potężna nowa konsola PlayStation 5 góruje nad swoim poprzednikiem zarówno pod względem fizycznym, jak i pod względem przyszłościowych możliwości graficznych. Jej procesor graficzny napędzany przez AMD może przetwarzać 10,28 teraflopów w porównaniu z 1,84 teraflopów w oryginalnym PS4 (każdy TF odpowiada około 1 bilionowi operacji na sekundę). Jest też wysoka. Naprawdę wysoki. Stoi 16 cali (40,6 cm) w pozycji pionowej. Sądząc po froncie pudełka i grafikach promocyjnych Sony, tak właśnie firma zamierza go używać.

Jak wygląda PS5?

Niewiele osób będzie miało taką przestrzeń na obudowę konsoli. Na szczęście w pudełku znajduje się plastikowa podstawka o podwójnym zastosowaniu, która pomoże bezpiecznie ustawić konsolę zarówno w pozycji pionowej, jak i poziomej. Jak donosi https://techpolska.pl/, podstawka nie jest ładna (i wymaga przykręcenia metalową śrubą w pozycji pionowej), ale działa.

Poza tym, zgrabna, zakrzywiona, biało-czarna obudowa przypomina mi organiczne projekty architektoniczne Santiago Calatravy, który stworzył nowojorski WTC Oculus. Stanowi to wyraźny kontrast z designem konsoli Xbox Series X, który jest bliższy konstruktywistycznemu biurowcowi z czasów sowieckich, wyobrażonemu na nowo przez Syda Meada.

PS5 kontra Xbox

Jak na ironię, obie konsole mają podobną objętość całkowitą, około 447 cali sześciennych w przypadku PS5, podczas gdy gruby Xbox Series X ma około 432 cali sześciennych. Ale tylko PS5 sprawia wrażenie potencjalnego problemu logistycznego w salonie. Mimo to, jest to odważne wizualne oświadczenie i wygląda świetnie pod każdym kątem. Wyraźnie widać, że ma to być rzeźbiarski element do rozmowy, a nie anonimowy kawałek czarnego sprzętu stereo. Więcej o PS5 i innych konsolach na https://techpolska.pl/

Bebechy PS5

Wewnątrz wieży, PS5 jest napędzane przez komponenty AMD – podobnie jak PS4, Xbox One i Xbox Series X/S. W tym przypadku jest to niestandardowy, ośmiordzeniowy procesor AMD Zen 2 i procesor graficzny oparty na architekturze graficznej AMD RDNA 2. O komponentach obu nowych konsol do gier możecie przeczytać tutaj, ale najważniejszym wnioskiem jest to, że oba nowe systemy PlayStation i Xbox zbudowane są na bardzo podobnych platformach. Oba oferują również domyślne dyski półprzewodnikowe do przechowywania danych (w przeciwieństwie do dysków twardych z wirującymi talerzami w PS4 i Xbox One z 2013 roku), co znacznie poprawia czas ładowania. Technicznie rzecz biorąc, PS5 ma większą przepustowość dysku SSD niż Xbox Series X, ale z drugiej strony, procesor graficzny Xbox może, na papierze, obliczyć więcej operacji na sekundę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here