Bez branży kurierskiej, zakupy przez internet byłyby znacznie trudniejsze. Również przesyłki wysyłane do rodziny i znajomych potrzebowałyby wiele czasu, aby dotrzeć do adresata. A współczesnym użytkownikom zdecydowanie zależy na czasie. W jaki sposób nadawać paczki szybko i bez zbędnych formalności – tak, by jednocześnie nie przepłacać?
Usługi, które zapewniają szybką dostawę
Termin dostarczenia przesyłki do adresata zależy od przynajmniej kilku czynników. Jednym z kluczowych jest odległość, ale również pora odbioru przesyłki przez kuriera, które często wynika z godziny jej nadania. W idealnej sytuacji, przesyłka trafia do odbiorcy w ciągu jednego dnia roboczego, ale nie wszyscy przewoźnicy mogą to zagwarantować. Zwykle najtańszy kurier szacuje czas dostarczenia przesyłki na 2, a nawet 3 dni robocze. Wykorzystując standardową taryfę, warto nadać paczkę z jak największym wyprzedzeniem. To szczególnie istotne w okresie świątecznym, gdy ponad połowa Polaków robi duże zakupy w internecie.
Dostarczenie przesyłki w jeden dzień roboczy
Część przewoźników działających na polskim rynku daje gwarancję dostarczenia paczki w kolejnym dniu roboczym, jednak w ramach dodatkowej usługi. Klienci, którym zależy na czasie, powinni zdecydować się właśnie na takie rozwiązanie. Wystarczy zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu nadawczym. Wcześniej natomiast należy upewnić się, którzy przewoźnicy oferują takie rozwiązanie. Na polskim rynku cieszy się ono dużą popularnością, mimo stosunkowo wysokiej dopłaty.
Błyskawiczne wyszukiwanie najkorzystniejszej oferty
Skoro w kontekście dostarczenia przesyłki ogromną rolę odgrywa jej szybkie nadanie, należy maksymalnie uprościć ten proces. Z pomocą przychodzą wówczas brokerzy kurierscy, tacy jak Sendit. Platformy tego typu współpracują z wieloma renomowanymi przewoźnikami. Klient wypełnia formularz na stronie brokera, a następnie przechodzi do ofert przewoźników spełniających jego wymagania. Cena jest niższa od wyjściowych stawek, zwłaszcza przy większej liczbie zamówień w ciągu miesiąca. Usługa odbywa się natomiast na standardowych zasadach, a więc klienci zyskują podwójnie!