Sałata lodowa, jarmuż, pietruszka, rukola – co je łączy? To tylko niektóre rodzaje z dosyć licznej grupy warzyw liściastych – smacznych ale przede wszystkim zdrowych. Choć nie wiele osób za nimi przepada to warto byłoby je przemycić do naszego codziennego jadłospisu. Dlaczego? O tym opowiemy Ci już za chwilę.

Jakie warzywa liściaste wybierać?

Jednym z najpopularniejszych a zarazem najsmaczniejszych warzyw liściastych jest oczywiście sałata – idealna na kanapki oraz jako jeden ze składników zdrowej, lekkiej sałatki. Wśród sałat możemy wyróżnić: sałatę lodową, sałatę masłową, rukolę, szpinak, sałatę rzymską, roszponkę, endywię, radichcio, sałatę dębolistną oraz wiele innych.
Obowiązkowy element diety „fit” to oczywiście jarmuż należący do rodziny warzyw kapustowatych, przysłowiowy król warzyw liściastych uznawany jest przez specjalistów za najzdrowsze warzywo na całym świecie. Oprócz niego do tej grupy smacznych warzyw zaliczyć należy również: kapustę pekińską, boćwinę czyli buraka liściowego z którego przygotowuje się smaczne zupy; brukselkę, kapustkę chińską, kapustę białą, czerwoną a także włoską.

Na zdrowie!

O tym, że warzywa i owoce powinny być nieodłącznym elementem naszej codziennej diety chyba nie musimy przypominać. Specjaliści zalecają by jeść co najmniej pięć porcji świeżych warzyw i owoców dziennie. Nie muszą być one w postaci surowej, może to być np. sok lub koktajl. Popularne smoothie zwłaszcza z zielonych warzyw liściastych, w tym jarmużu i pietruszki cieszy się dużą sympatią wśród fanów bycia „fit”. To bomba witaminowa, która natychmiast postawi Cię na nogi!
Ostatnio przeprowadzone badania dowiodły, że osoby które zajadają się warzywami liściastymi rzadziej chorują na tzw. choroby cywilizacyjne np. miażdżycę czy nadciśnienie tętnicze ale to nie wszystko. Wielbiciele sałaty pod różną postacią mogą pochwalić się również nieskazitelnym wyglądem skóry, szczupłą sylwetką oraz odpornością na wirusy i bakterie. Dlaczego?

Otóż warzywa liściaste zawierają w sobie mnóstwo różnych substancji odżywczych, w tym witamin z grupy B oraz minerałów takich jak potas i żelazo a poza tym są one niskokaloryczne, więc jeżeli jednocześnie zależy Ci na zgubieniu kilku kilogramów a przy tym chcesz wyglądać ładnie i zdrowo to tym bardziej w Twoim dziennym menu nie powinno zabraknąć warzyw liściastych.

Warzywa liściaste
Gdzie kupować warzywa liściaste?

Najlepszym rozwiązaniem byłby zakup produktów ekologicznych. O tym dlaczego warto zapłacić więcej za warzywa pochodzące z upraw ekologicznych powstało już wiele odrębnych artykułów, które znajdziesz również na naszej stronie. Jednak ponownie przypomnimy Ci w dużym skrócie na czym polega różnica pomiędzy warzywami ze sklepu ekologicznego a takimi z supermarketu.
Otóż te pierwsze zawierają wyłącznie substancje odżywcze a to z tego względu, że uprawiane są według wyznaczonych norm, które zabraniają rolnikom wykorzystywanie pestycydów oraz środków chemicznych. Warzywa z supermarketu bardzo często zamiast witamin i minerałów bogate są w różnego rodzaju zanieczyszczenia np. metalami ciężkimi, które odpowiedzialne są za wywoływanie chorób.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułWarzywa bogate w żelazo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here