Ekologia to jeden z tematów, który dominuje zarówno w kontekście życia codziennego, jak i prowadzenia działalności gospodarczej. Nie ulega wątpliwości, że wszyscy musimy podjąć kroki, aby ratować naszą planetę. Jakie narzędzia warto wykorzystać, aby pozyskać klientów, a jednocześnie przysłużyć się środowisku naturalnemu? Dowiesz się z poniższego artykułu!
Dlaczego warto być eko przedsiębiorcą?
Niektórym wydaje się, że ekologiczne postawy przedsiębiorców to jeden ze sposobów promowania firmy. O byciu eko przedsiębiorcą nie powinien decydować wyłącznie PR. Prowadzenie firmy w duchu ekologii jest w cenie, gdyż:
- pozwala podjąć działania mające na celu ratowanie środowiska naturalnego,
- pomaga budować pożądane postawy w społeczeństwie.
- scala pracowników i kontrahentów, którym bliskie są tematy związane z ochroną przyrody,
- może okazać się tańsze, na przykład poprzez ponowne wykorzystanie materiałów, które normalnie trafiają do utylizacji.
Pomysłów na promowanie firmy w duchu eko jest naprawdę sporo – niektórzy wykorzystują woreczki bawełniane reklamowe, inni wolą torby wielokrotnego użytku. Bez względu na to, co finalnie wybierzemy, warto rozważyć także reedukację pracowników, mającą na celu budowanie proekologicznych postaw.
Ekologiczne gadżety reklamowe
Dużą popularnością cieszą się w ostatnim czasie ekologiczne gadżety reklamowe, dzięki którym można w zrównoważony sposób promować firmę. Wykonane są one z przyjaznych środowisku naturalnemu materiałów, a dodatkowo posiadają nadrukowane logo firmy, dzięki czemu może stać się ona rozpoznawalna. Zdecydowania większość ekologicznych gadżetów to przedmioty codziennego użytku – woreczki bawełniane, torby, kosmetyczki czy fartuszki. Można korzystać z nich zarówno do celów własnych, jak i służbowych.
Budowanie proekologicznych postaw wśród pracowników oraz klientów
Sposobem na promowanie firmy niskim kosztem jest prowadzenie działań mających na celu edukowanie w zakresie ekologii klientów oraz pracowników. W przypadku tych drugich warto zainwestować w kosze do segregacji odpadów, a także poprowadzić krótkie szkolenie dotyczące tego, jak oszczędzać wodę i energię. Niektórzy pracodawcy w sezonie letnim oferują pracownikom rowery, na których ci mogą dojeżdżać do pracy. Tymczasem edukowanie klientów powinno opierać się na drobnych działaniach, jak np. wymiana plastikowych torebek na te wielokrotnego użytku. Kupujący powinno mieć możliwość nabycia ich w naszym sklepie. Możemy również nieco wybrać produkty, które będą przyjazne naturze, jednak tutaj wiele zależy od tego, jaki dokładnie asortyment oferujemy.
Działania na rzecz środowiska naturalnego
Chcąc promować swoją firmę w duchu ekologii, możemy przyjrzeć się rozwiązaniom, jakie wdrażają światowe korporacje. Wbrew pozorom przełożenie ich na grunt mniejszych działalności nie jest wcale takie trudne. Pierwszym zadaniem będzie wymiana urządzeń na takie, które pobierają mniej energii elektrycznej. Możemy też produkować ją we własnym zakresie, korzystając z fotowoltaiki. Montaż paneli pozwoli nie tylko na produkcję prądu, lecz również pomoże wygenerować oszczędności w dłuższej perspektywie czasowej. Większe firmy częściej mogą pozwolić sobie na wymianę floty na elektryczną.
Dobrym rozwiązaniem będzie recykling odpadów – dotyczy to zwłaszcza firm produkcyjnych, które dysponują odpowiednim zapleczem maszynowym. Coraz częściej przedsiębiorcy tworzą wokół siedzib swoich firm tzw. tereny zielone. Można posadzić na nich drzewa, krzewy czy kwiaty – chodzi o to, aby uniknąć nadmiaru betonu, zwłaszcza w przestrzeni miejskiej. Zielone akcenty są nie tylko miłe dla oka, lecz także pozwalają zmieniać mikroklimat. Pamiętajmy, że działania ekologiczne podejmujemy nie tylko dla celów promocyjnych, ale przede wszystkim dla siebie i dla całego społeczeństwa.