Zdecydowana większość konsumentów „kupuje oczami” i dokonuje zakupów pod wpływem impulsu. Wiele badań zachowań konsumenckich wskazuje, że nawet 80% decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży. Około połowa klientów przemierza cały sklep, zanim zdecyduje o zakupie produktu, który najbardziej się wyróżnia. Można wysnuć wniosek, że to opakowanie jest najskuteczniejszym narzędziem promocji produktu. Współczesny klient zwraca uwagę nie tylko na kwestie wizualne opakowania produktu. Atrakcyjna forma, estetyka opakowania, odpowiednia ekspozycja i przystępna cena produktu to podstawowe zachęty do dokonania zakupu. Atrakcyjny design opakowania podnosi wartość produktu w oczach klienta, pozytywnie wpływa na jego zadowolenie z dokonanego wyboru i skraca czas podejmowania decyzji o zakupie.

Najważniejsze cechy dobrego opakowania

Każde opakowanie produktu musi spełniać szereg istotnych funkcji ochronnych, promocyjnych, informacyjnych oraz zapewnić bezpieczeństwo produktu i klienta. Opakowanie musi zapewnić poprzez dobór odpowiednich surowców bezpieczeństwo produktom znajdującym się w środku oraz zapewnić użytkownikowi wygodny, bezproblemowy dostęp do zawartości. Opakowany produkt powinien być w łatwy sposób składowany i transportowany. Profesjonalne opakowanie powinno być dopasowane do branży produktu, który ochrania, żeby klient mógł się spodziewać określonej zawartości, sięgając po towar. Informacje umieszczone na opakowaniu powinny zawierać we właściwej hierarchii najważniejsze informacje dotyczące produktu, jego działania i producenta. Dobrze, gdy opakowanie zawiera jakiś element charakterystyczny, kolor, motyw lub zdobienie wyróżniające produkt spośród wielu innych podobnych. Skuteczność dobrego opakowania to połączenie cech zapewniających bezpieczeństwo produktu i walory estetyczne zapewniające skuteczną reklamę zawartości.

Zalety butelek PET

Wszystkie cechy dobrego opakowania w wielu branżach spełniają butelki PET. Surowiec, z którego są wykonane to politereftalan etylenu (PET).  Dzięki rozwojowi recyklingu jest on obecnie pożądanym surowcem do produkcji nowych opakowań. Butelki PET przeźroczyste jak szkło, nie tłuką się, są elastyczne, lekkie, wytrzymałe, odporne na słabe kwasy oleje i tłuszcze, idealnie nadają się do wyrobów gazowanych, zabezpieczają towary nawet w trudnych warunkach transportowych. Łatwość obróbki i kształtowania to cecha, która sprawia, że PET jest idealnym surowcem do produkcji opakowań. Szczególnie nadaje się do produkcji butelek, którym można nadawać różne kształty estetyczne oraz barwić w razie potrzeby. Jednym z polskich producentów butelek PET używanych w przemyśle spożywczym, branży kosmetycznej oraz w chemii gospodarczej jest GRUPA INCO S.A. Butelki PET wytwarzane przez tego producenta, można łatwo poddać recyklingowi, co jest szczególnie ważne dla środowiska naturalnego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here